Too bored to die

Nej, jag är inte uttråkad, det är bara en bra låt! Idag är det måndag igen. Det är konstigt att det känns som att det är måndag mycket oftare än alla andra veckodagar. Jag gillar inte måndagar egentligen men idag har varit över alla förväntningar. Först träffa alla vännerna igen och skratta bort båda förmiddagslektionerna. De var kanske inte så intressanta heller, förutom att vi fick tillbaka fonetik-tentorna och jag fick G+ på min. Puh! Jag bockar av ytterligare poäng i huvudet och räknar ner dagarna till "sommarlovet". Sedan en ny kurs, ordbildning. Jag trodde det skulle vara slappt, men icke! Ännu en teori-kurs med Evald. Som jag tycker om men ändå. Efter skolan var vi duktiga som bara den och började med översättningen, som inte var jättesvår för en gångs skull. Sedan var det dags för dagens höjdpunkt - tysk filmvisning! Jag vet inte om jag börjar bli alldeles för insnöad på det tyska språket eller om jag bara har en förmåga att tycka att precis alla tyska filmer är jättebra. Den här hette "Sommersturm" och var en dramatisk och söt liten historia om ungdomar som försöker hitta sin identitet. Typ. Läger, olycklig kärlek åt alla håll och kanter, homofobi. Lovely.
Nu ska jag inte glömma att skriva om dagens stora glädjeämne. Kungers kommer hit till Växjö och spelar på Allkårsfestivalen! Hur underbart är inte det?! Det var evigheter sedan jag stod längst fram på deras spelningar och dansade för allt vad jag var värd. Jag hoppas på fint väder på söndag.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej

Kul att jag hittat till din blogg. Du e duktig i skolan (fast något annat hade jag inte väntat mig)
Vi ses när erik tar studenten antar jag.

Kram
Kusin Anna

2007-05-07 @ 19:44:38
URL: http://annaiss.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0