Beauty sleep

Tänk vad lite sömn kan göra! Efter nästan 9 timmars oavbruten sömn inatt är jag snudd på en ny människa. Det totala förfallet i min lägenhet är numera lite mindre totalt och jag ska strax rycka upp mig och gå till bibblan för att ta itu med en av böckerna till den nya kursen. Boken i fråga är köpt begagnad men verkar vara helt ny så jag drar mig för att börja rita tjocka oranga och gröna streck i den. Jag är väldigt rädd om böcker ska ni veta. Inte pocketböcker dock, de är nästan gjorda för att knölas ned i tygkassar, bli blöta i hörnen och få knastrande sand mellan sidorna. Men andra böcker är jag försiktig med. Jag lägger alltid i bokmärken för att inte knäcka ryggen på boken, jag ställer dem i bokstavsordning i hyllan och blir förtvivlad i ett par sekunder om en bok blir fult stött i ett av hörnen. Jag är lika varsam med skivor, jag lovar! Förutom den gången när jag råkade droppa aceton på en av min pappas skivor men det hör inte hit. Hela det här inlägget förvandlades just till ett sidospår. Det jag skulle skriva var att allt känns bättre idag och inte så galet jobbigt. Den nya läraren får en ny chans imorgon, om han inte skärper sig då tänker jag döma ut honom som dålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0