Kopfschmerzen

Tre torsdagar efter varandra nu har jag haft huvudvärk. Inga andra veckodagar, och då går jag ändå upp strax innan sju måndag, tisdag, onsdag och fredag. På torsdagar är jag "ledig" och kan sova hur länge jag vill. Det brukar bli till nio ungefär. Sedan börjar huvudvärken komma smygande mitt på dagen för att bli värre och värre och fortsätta ner mot nacken. Ajaj. Men borde det inte vara tvärtom? Att jag är pigg och utvilad och frisk när jag är "ledig". Ledig skriver jag inom citationstecken just för att jag aldrig är ledig på riktigt. Det finns tydligen alltid sidor att läsa, anteckningar att skriva rent och krångliga ord att slå upp när man pluggar på den här nivån. Just idag hittade jag dock ett väldigt märkligt uttryck i en av kursböckerna. Homosexuella ligor. Vad är en homosexuell liga? Vad gör en sån? Hotar folk tills de lovar att byta läggning? Inte vet jag, men jag förmodar att uttrycket tydligt visar vilken inställning det svenska samhället hade till homosexuella på 1950-talet.

Kommentarer
Postat av: Mellanbarnet... vadå Bruse?!

lite som när man snabbstavar ett sms på en helt ny mobil... ordet mobil är oftast inte inlagt, dock kan man tydligen alltid skriva negerhora...

jag vet itne varför, men en vän sa det, och hittills har tre av tre mobiler jag provat på bekräftat... :/

2007-11-01 @ 22:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0