You are the generation that bought more shoes and you get what you deserve

I helgen har jag varit i Karlshamn. En stad där alla känner alla verkar det som. I alla fall så hälsar alla på alla när de möts så jag förmodar att så är fallet. Jag har bara gått promenader, sovit länge, ätit frukost framför teven, tittat på film och druckit varm Oboy. Tillsammans med Johan förstås. Och det var precis så lugnt och skönt som det låter! Jag hittade dessutom ett par skor, förutom de röda stövlar (som är världens skönaste och flickigaste) jag äntligen fick tag på i lördags efter helvetestentan. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha skorna till för kläder men de är riktigt snygga. Tycker jag. Det är lite maffiaboss över dem så jag kanske får köpa mig en kostym?! I Karlshamn finns en Röda Korset-andrahandsaffär som är ganska kass. Hittade ingenting som jag kunde tänka mig att ens titta närmare på. Dessutom undrade jag på allvar om storstadsmänniskor generellt har bättre musiksmak än småstadsmänniskor. Om man rotar lite i LP-backarna på Stockholms stadsmission eller Myrorna i huvudstaden hittar man ofta ett flertal skivor med Depeche Mode och annat värt. I Karlshamn hittade jag enbart Vikingarna, Hits från svensktoppen och liknande. Jag förstår att människor har lämnat in skiten hos Röda Korset för att slippa ha skivorna hemma i hyllan och skämmas ihjäl. Jag har sorterat ut mina allra pinsammaste skivor och skickat iväg dem till diverse loppmarknader. För mitt eget bästa. Det kan vara så jobbigt att bortförklara sina Aquaskivor och Britney Spears-singlar, tycker ni inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0