Hur manlig är du?

Nu är det inte bristen på fantasi och idéer som är orsaken till att jag bloggar så sällan, det är bristen på tid! Om vi inte har föreläsning så sitter vi i biblioteket och läser tills ögonen trillar ihop. Mina nya vänner heter Niccoló Machiavelli, John Locke och Immanuel Kant. Och när man äntligen kommer hem är det bara att börja diska så att köket ser respektabelt ut så att man kan börja laga mat. Sedan finns det förmodligen några sidor till man skulle kunna läsa men då orkar man inte mera och tv-soffan ser mer än lockande ut. Men jag ska inte säga att det inte är intressant, för det är det!

Angående rubriken, igår föreslog min kära pojkvän att vi skulle ha en liten aktivitetsdag så att jag skulle lära mig lite mer "manliga" grejer. Ja, jag hatar att dela upp saker i manligt respektive kvinnligt men jag kommer inte på någon bättre beskrivning. På den här aktivitetsdagen skulle jag lära mig saker som att byta däck på en bil, laga en punktering på en cykel, hamra, såga, borra och sånt. Saker som jag inte kan men som man har rätt mycket användning för i det dagliga livet. När jag var liten var jag en riktig flickflicka. Att gå in i mitt rum var som att gå in i en rosa-vit värld. Själv var jag klädd i rosa och lila med flätor, hårspännen och gud vet vad i håret. Flickig så det förslog. Och jag lekte med typiskt flickiga leksaker också. Idag är jag nog betydligt mer pojkflickig, men uppenbarligen inte särskilt haj på det här med manliga sysslor. Eller kvinnliga sysslor för den delen, för jag kan varken sticka, virka eller hantera en symaskin. Jag gjorde i alla fall ett manlighetstest imorse och resultatet blev:
"Din poäng: 14 Du är antingen en pojke i 10-årsåldern eller så är du väldigt omanlig. Trots att manligheten under få, korta och inte viljeutlösta tillfällen lyser igenom så är du inte manlig."
Det känns rätt bra att inte vara mer manlig än så. Men det vore rätt bra med den där aktivitetsdagen. Eller en aktivitetsvecka lär det ju bli, om jag ska lära mig allt det där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0