The cold swedish autumn

Det är kallt ute (men sol!) och kallt inne. Jag sitter och skriver rent anteckningar från veckans föreläsningar iförd fårskinnstofflor, stickad sjal över axlarna och stickade handledsvärmare. Har en kopp te på bordet som ska värma mig inifrån så att mina händer inte fortsätter ha den blålila färgton de har nu. På stereon spelar jag i tur och ordning mina skivor med kvinnliga soloartister. En lagom slö fredagseftermiddag med andra ord. Gick upp halv sju imorse för att gå på seminarium kvart över åtta och har varit mer eller mindre hjärndöd sedan dess. Lyckades ändå framföra mina åsikter under diskussionen, har varit på vårdcentralen, tvättat tre maskiner tvätt och varit och köpt en bok som jag beställt. Nu får det räcka med hurtigheten för idag så jag planerar att vara duktig bara en stund till innan jag tillbringar kvällen framför teven. Den här helgen verkar inte bli mer spännande än så, tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0