Gravid

Inatt drömde jag att jag var gravid. Jag gör det med jämna mellanrum. Men nu var jag mer gravid än jag brukar vara i mina drömmar, kanske i sjunde månaden eller så. Och jag var helt överlycklig, jag skulle hoppa av skolan och jag berättade för alla att det här var meningen med mitt liv. Det låter ju precis som jag. Inte. Frågan är bara vad jag fick det här ifrån? Jag brukar kunna koppla mina drömmar till något som hänt under dagen.
Kan det bero på att det går en tjej i vår klass som är gravid och som ser ut att kunna få sitt barn vilken vecka som helst nu? Hon ser för övrigt väldigt lycklig ut, sådär så att man nästan kan bli lite avundsjuk för en stund.
Eller kan det bero på att det föds bäbisar på löpande band i min släkt? Närapå i alla fall, och jag klagar inte!
Den mest troliga förklaringen är dock att jag såg de sista fem minuterna av reprisen på "Barnmorskorna" precis innan jag somnade. Jag har avfärdat det som ett för mig helt ointressant program utan att ha sett det alls, och jag tyckte det var lite väl överdrivet att Svenska Dagbladet skrev en notis om att tittarna satt och snyftade framför teven där hemma när de såg kvinnor som födde barn. Tji fick jag som blev helt gråtfärdig efter en minut ungefär. Det är nästan så att jag blir lite rädd för mig själv.


Kommentarer
Postat av: kara

är jag det löpandebandet? min mage är rätt stor nu också :) fast, det ser nog inte ut som om jag kan föda när som hellst iallafall...

2008-04-07 @ 20:32:09
URL: http://barakara.blogspot.com
Postat av: Helena

där ser du!! jag sa ju att man gråter till det programmet!! jag drömmer också jämt att jag är gravid, både natt och dagdrömmar. det måste gå över snart annars blir man ju tokig. men min kusin födde en till liten pluttis iförrgår, åh man blir ju så avundsjuk!
hoppas allt e bra annars! kram Helena

2008-04-08 @ 08:40:28
Postat av: Viktor

Det är en gullig serie, sjukt med vybilderna över korridorerna där man inte ser annat än korridor och hör kvinnor som skriker högre än vad som egentligen är möjligt. Del av livets historia antar jag

2008-04-08 @ 20:09:26
Postat av: Linnea

Karin: Du är en del av det löpande bandet! Förra året föddes två bebisar :)

Helena: Jag tänkte på dig när jag såg programmet eftersom du berättade hur känslosamt det var! Det är tur att jag inte är ensam om att ha såna här drömmar ;) Grattis till kusinbarnet!

2008-04-09 @ 18:54:56
URL: http://neapop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0