Dagens låttips!

Jag har alltid nästan hatat The Tough Alliance. Jag har inte tyckt att deras låtar har varit något speciellt (men texterna och melodierna har givetvis satt sig på hjärnan ändå och jag har ofrivilligt sjungit med i dem vid festliga tillfällen). Jag har vägrat se dem live för jag har hört att de bara är fulla och dryga på scen. Och då har jag ändå haft chansen att se dem säkert tio gånger eller så. Men förra året tror jag det var, då släppte de låten First Class Riot. Och den är så bra! Det roligaste är att introt låter som ett sånt där etno-inspirerat bidrag till Eurovisionsschlagerfestivalen för att sedan övergå i värsta popdängan. Jag får lust att dansa iklädd stora nördiga solglasögon med ett plastglas öl i handen. Den här låten är 3 minuter och 26 sekunder ren sommar- och festivalkänsla. Och glädje!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

"Cause there´s something else, something bright and pure,
Something that you´ve never felt before"

i kind of like. fast live och tough alliance är ju som du säger ingen bra kombo..tyvärr.

2008-02-05 @ 17:47:54
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0