Jag lovar att bli en bättre och sundare människa

Det här med nyårslöften är inte, och har aldrig varit, min grej. Jag kan inte komma ihåg att jag någon gång har avlagt ett nyårslöfte. Men någon gång ska vara den första. I år ska jag ha hela tre stycken. Kanske är detta att ta sig vatten över huvudet, det återstår att se!

1) Värsta klyschan ever! Jag ska börja träna och äta nyttigare. Mindre mackor och popcorn och mer...typ quinoasallad och linser. Johan började skratta när jag nämnde det här. Jag förstår inte varför? En vår för tre år sedan var jag hurtigare än hurtigast. Så, Beach 2008 here I come!

2) Hej klimathot! Jag tycker det är näst intill idioti att resonera "men vadå, ingen annan sopsorterar ju, eller kör mindre bil eller köper svanenmärkt, varför ska jag göra det då?". Det är för farao rent allmänt vett att vara miljövänlig nuförtiden. Alla borde ha "många bäckar små..." som motto. Jag ska verkligen göra mitt bästa för att köpa så mycket KRAV- och Rättvisemärkt som möjligt. Synd att jag flyttade ifrån min andrahandslägenhet och därmed affären med världens bästa ekologiskt-utbud för ett och ett halvt år sedan.

3) Hej vänner! Jag ska försöka skärpa ihop mig och bli bättre på att träffa mina vänner runt om i landet. Det kan ju bli aningen svårt om jag nu ska flytta till Berlin, men det blir ett senare problem. Förresten är Berlin en ytterst trevlig stad så någon kanske har lust att hälsa på?

Det var det, nu kan jag leta upp det här inlägget om ett år och se hur det gick. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Schysst att du har typ samma nyårslöften som jag haha. Igår var jag duktig och tränade, vad har Erik då köpt när jag kommer hem? Pepparkakor "det var extrapris, bara 10 kr burken". Kan ju säga att en och annan slank ner framför tv:n, men jag köpte iallafall ekologiska havregryn...

2008-01-15 @ 09:21:39
Postat av: Hanna

Det vore jättekul om vi kunde ses något då. Jag är ledig från tisdag 18/3 till onsdag 26/3.

2008-01-15 @ 19:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0