Nej se det snöar!

Jag borde ha anat redan imorse när jag drog upp persiennerna att vädret hade något på gång för himlen var alldeles orangerosa istället för grå. Det kan ju iochförsig bero på att jag normalt sett inte går upp så tidigt och ser himlen men ändå. Senare under dagen hände det grejer. Det kom snö! Och den låg kvar på marken! Det har nämligen varit minusgrader i Växjö idag för ovanlighetens skull och ingen kunde vara gladare än jag. Det skulle möjligtvist vara några utbytesstudenter som aldrig har sett snö förr men jag vet inte hur många de är. Jag vet att det finns många som hatar vinter också men jag gör det inte, och vilket väder som helst är väl att föredra framför Växjös vanliga gråa blåsiga duggregn?! Jag är ett riktigt vinterbarn så jag kanske egentligen borde ha valt att plugga i Luleå eller så för att få mer än några dagars snö per år. Men nu är det i Växjö jag är och här är det sensation när det plötsligt snöar. Jag halkade tillochmed när jag gick från ICA, sådär så att man precis återfår balansen innan man drattar på rumpan. Tur det! Jag har för allt i världen inte lust att bryta lårbenshalsen.

Kommentarer
Postat av: rumphalksmannen

tillochmed? :O låter som "hurra, det kom snö, och hurra, jag halkade tillochmed och slog i ändan!" nästan ;)
jag menar bara att man kan tro att det är nåt festligt med att halka lixom.

en enda gång har det varit det. det var när jag kände, "shit, nu kommer jag att halka" men jag ramlade inte baklänges! jag ramlade framlänges! mycket oväntat och intressant...

2008-01-23 @ 23:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0