23-6=17

Idag, men bara just idag, vill jag vara 17 år. Sjutton år med trassligt hår i hästsvans och lite för korta shorts, på väg till en festival med en lite för stor ryggsäck på ryggen och bästa kompisen i sällskap. Jag såg två så söta tjejer på tågstationen imorse, jag är nästan helt säker på att de skulle till Arvikafestivalen som drar igång imorgon. De var så spralliga att de knappt kunde stå still och de tog kort på varandra hela tiden. Jag känner igen det så väl, euforin, spänningen, förväntningarna. Och alla upplevelser. Varför åker inte jag på festival? Har jag blivit sådär vuxen och trist, det som jag var livrädd för att bli när jag var tonåring. Jag hoppas inte det. Roskilde nästa år, någon?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Roskilde, defenitivt roskilde. Jag har fan knappt hunnit nyktra till efter årets upplaga. Väldigt mycket bra musik! Och mycket öl, som det var omöjligt att hålla kall i tälthelvetet. Detta var sjätte året för mig :)

2008-07-11 @ 11:49:17
URL: http://sirviktor84.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är mer Roskildeveteran. Roskilde Fesivalen är så vitt jag har förstått det en otroligt lyxig. Ma behöver inte gå långt alls för att hitta en bajamaja (som töms väldigt ofta), det är oftast inga enorma köer till varmduscharna (damernas är det kö), det finns gratis kallduscar, det finns oerhört mycket att äta, och numera finns det till och med ett kvickly på platsen. Jag har ingen referenspunkt, men det är sällan dåligt.

2008-07-18 @ 10:45:39
URL: http://sirviktor84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0