En hård landning i vardagen

Det har varit väldigt glest mellan inläggen här ett tag. Det blir det förhoppningsvis ändring på nu när jag har börjat jobba igen och kommer att spendera drygt 8 timmar varje dag framför en dator i en deprimerande grå betongbunker. För närvarande har jag utbildning och lär mig allt om adsl, fiberlan, stadsnät, säkerhet och annat kul av en utbildare som roar sig själv och oss i utbildningsgruppen med att rita "dagens djur" (en given succé) och visa youtube-klipp. Underbart!

Jag kanske ska meddela vad jag gjort sedan senaste inlägget för en vecka sedan.

Torsdag
- Gick upp tidigt för att packa det sista och samtidigt förbereda mig inför seminariet. Effektivt
- Hade uppsatsseminarium med opponering. Var stressad i 4 ½ timme eftersom tiden bara försvann och jag skulle hinna med ett tåg
- Hann med tåget tack vare att Vera och Mats skjutsade mig. Hurra! Det var dock försenat som vanligt vilket gjorde att de som skulle vidare med andra tåg från Alvesta som vanligt satt som på nålar på vägen dit
- Åkte förbi trettioelva små samhällen och städer, inklusive Jönköping där jag hade lust att hoppa av tåget för det såg så mysigt ut
- Hoppade dock av i Skövde som jag skulle, blev hämtad av 3/5 familj och åkte vidare till Karlsborg

Fredag
- Var på besöksdag på Karlsborgs fästning och alla militärer som håller till där (inklusive min bror)
- Fascinerades av hur uråldriga traditioner man fortfarande har inom det svenska försvaret
- Provade militärutrustning. Den är jättetung. Och jättedyr.
- Åkte hem till Stockholm på kvällen

Lördag-Söndag
- Gjorde så lite som möjligt = sov, åt, läste, tittade på film och pluggade lite sporadiskt på jobbets utbildningsmaterial

Måndag
- Klockan ringde 06.00 och min jobbvecka började, med allt vad pendeltågsförseningar (här är det signalfel, renoveringar och nedrivna strömkablar, allt på samma gång de 3 senaste dagarna), krångliga datasystem och lunchmatsalar heter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0