För bra för att vara sant?

I förmiddags fick jag ett sms med ett insidertips om att tentan i "Demokratins utmaningar" var rättad. Jag har nog aldrig haft så blandade känslor inför en kurs. Eller inför en lärare för den delen. Jag har fortfarande inte riktigt fått grepp om Loxbos personlighet. Hur som helst så slängde jag och mina gruppmedlemmar oss på datorn och klickade in oss på studentportalen för att kunna andas ut några sekunder senare. Men det underliga är att jag tydligen, förutom att ha tagit 97,5 högskolepoäng vid Växjö Universitet, har fått VG/B på tentan. Förklara detta för mig? Hur kan jag ha uppnått detta betyg efter att i princip ha blundat och kryssat på flervalsfrågorna som utgjorde första halvan av tentan. Har jag bara en sinnessjuk tur? Kan jag mer än jag tror? Eller har mitt resultat blivit förväxlat med någon annans, någon smart persons? Jag vågar inte tro att jag har klarat den här kursen förrän jag står med tentan i handen och kan granska den grundligt. Jag återkommer med besked under morgondagen. Nu ska jag sova och förhoppningsvis drömma vidare om stora second hand-affärer fyllda med röda vårjackor och små turkosgröna söta handväskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0