Att få vara sig själv

Jag vill aldrig ha ett jobb där man inte får gå klädd som man vill. Jag vill inte känna mig obekväm i dräkt och fina klackar från måndag till fredag. Jag vill inte se representabel ut. Efter en och en halv månad på praktiken är jag redan trött på blusar, koftor och prydliga hästsvansar. För att inte tala om skorna. Jag vill ha ett jobb där man kan glida omkring i converse och baggy jeans. När det blir varmare ska man kunna hoppa i ett par flipflops istället utan att någon tvingar en att gå hem och byta. Undrar var jag borde jobba då? Nu är jag i alla fall ledig några dagar och kan se ut som jag vill. Experimentera fram olika frisyrer med mitt hår som är helt omöjligt just nu. Använda mitt nya ljusröda nagellack. Rulla upp mina chinos en bit och gå barfota i mina blommiga kinaskor. Och byta ut snyggväskan mot en tygkasse förstås.

Kommentarer
Postat av: Helena

Det vill jag också ha! Men du bord ekunna klä dej som du vill som översättare!? Eller! Annars får du vara lärare med mej! Så kan vi uppfostra barnen till att använda snygga kläder samt converse. Det måste ju vara något av det nyttigaste kunnandet eller?

Tack för att du kikade in på min blogg! Det är kul att läsa sin blogg med! Jag ska bli bättre på att lämna avtryck! Ha en trevlig resa imorrn med ipoden! Glad påsk! Kram

2009-04-08 @ 22:55:40
URL: http://www.komketchup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0