Vad ska du bli när du blir stor?

För tre år sedan pluggade jag en termin på Södertörns högskola. Det var ganska avslappnat och skönt, inte så ansträngande. Jag vill minnas att det var varmt den våren också för vi satt ute ganska mycket på rasterna, på det lilla berget utanför högskolan. Jag bodde på Fridhemsplan då och hade ganska nyligen träffat Johan, mina planer för sommaren var att tågluffa genom halva Europa med Maria. Livet var lätt att leva helt enkelt. Men så skulle jag söka en utbildning var ju meningen. Åh, vilken ångest jag hade. Vad ville jag göra? Vad ville jag bli? Skulle jag satsa på ett säkert yrke och få jobb direkt eller följa hjärtat och välja något som verkade intressant? Och nästan allt verkade ju intressant. Studievägledaren försökte få mig att välja lärarutbildningen men det ville jag inte. Till slut hade jag tio olika program och kurser i min ansökan. Tio! Och det var allt från textdesign till tyska A utomlands. Till slut blev det ju Växjö och det har jag inte ångrat. Men nu sitter jag här igen och har förhoppningsvis en bachelorexamen innan året är slut, och ska söka något inför nästa år. Eller till hösten bara. Eller för flera år om jag väljer en master. Och mina CSN-terminer börjar sina. Och jag vet inte vad jag ska söka. Och jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor.

Kommentarer
Postat av: Maria

Shit vad jag förstå vad du menar.

allvaligt.

2009-04-15 @ 22:21:48
URL: http://mifen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0