Att vara vuxen

Söka lägenhet. Råka spärra sig själv i söksystemet. Ringa hyresvärden. Få tillgång till söksystemet. Söka mera lägenheter. Göra hundra intresseanmälningar. Få erbjudande om lägenhet. Tacka JA. Få lägenhet. Skriva under kontrakt. Skicka kontrakt. Ringa försäkringsbolag. Ändra försäkring. Ringa om förrådet. Säga upp förrådet. Göra adressändring. Skriva under adressändring. Betala adressändring. Skicka bekräftelse. Be om flytthjälp. Få flytthjälp. Skriva ut schema. Skriva ut litteraturlista. Skriva ut uppgifter. Leta efter begagnade böcker. Vänta på papper från CSN. Maila till CSN. Maila till lärare på universitetet. Fixa nytt recept. Vänta i en timme på att fixa nytt recept. Få nytt recept på fyra minuter. Styra upp födelsedagskalas. Fixa klänning till bröllop. Fixa tåg-, buss- flygbiljetter. Vara snäll och hjälpa någon. Ringa till Kiruna för att man är snäll och hjälper någon. Vänta, vänta, vänta på besked, svar och viktiga papper. Inte kunna koppla av för att man väntar, väntar, väntar på besked, svar och viktiga papper. Så måste jag boka en klipptid också.
Det är verkligen så himla roligt att vara vuxen. Verkligen.

Kommentarer
Postat av: vera

ahh tack för påminnelserna, måste också göra adressändring och fixa försäkring! efter jag läste champagneflickan får ja absolut inte glömma försäkringar.

men skönt att komma tillbaka till vardagen ;)

2009-08-18 @ 18:33:34
Postat av: Hanna

nu blev jag nyfiken. Vad ska du läsa? Känns som det är dags för en rejäl uppdatering oss emellan...Hoppas allt är bra.

2009-08-18 @ 21:36:09
Postat av: kara

men det låter ju helt fantastiskt! du har fått lägenhet och flytthjälp! du ska åka någonstans (?) du får gå på kalas och bröllop :) OCH! du ska klippa dig. se, bara bra saker ;P

2009-08-19 @ 07:01:32
URL: http://barakara.blogspot.com
Postat av: Linnea

Vera - Ja det är både skönt och tråkigt att komma tillbaka till vardagen. Är väldigt peppad inför hösten nu så det ska faktiskt mest bli roligt :D



Hanna - Jag ska läsa ännu mer tyska. Har skrivit ett meddelande till dig på facebook!



Kara - Jag vet att jag klagar för mycket. Men jag gillar verkligen inte allt fixande fram och tillbaka som man måste hålla på med inför en flytt ;) Däremot gillar jag bröllop väldigt mycket!

2009-08-19 @ 11:53:22
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, ja tänk om man var liten igen.. Inte kunna gå, inte kunna cykla än.. ;)

2009-08-20 @ 14:12:56
URL: http://missupsidedown.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, ja tänk om man var liten igen.. Inte kunna gå, inte kunna cykla än.. ;)

2009-08-20 @ 14:13:05
URL: http://missupsidedown.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag tycker detta inlägg är klockrent! Det fångar exakt alla förpliktelser som hör vuxenlivet till fast med inbakad humor! Jag älskar dina bitska inlägg! Fortsätt så! (Hoppas denna kommentar syns nu)

2009-08-25 @ 09:08:59
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Maria Ekström

Klockrent.

2009-09-03 @ 17:19:01
URL: http://mifen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0