Jag får ett infall och bloggar

Nu är vi tillbaka i Karlshamn. Igen. Mycket har hänt sedan jag skrev här sist. Landet var precis så fint och avkopplande som jag hade tänkt mig. Dryga fem dagar fyllda med sovmorgnar, smultron- och blåbärsplockning, kortspel, en tur med båten, sol på bryggan, dopp i havet och en dagstripp till Norrtälje. Sedan tillbaka till storstan för att packa om väskan och åka norrut. Umeå var en regnig vecka fylld med utflykter, älgklappning, tunnbrödsbakning och klänningsshopping. Sedan ytterligare en mellanlandning i Stockholm med barnkalas, lunch i trevligt sällskap och Transformers på bio (jag tillhör garanterat inte målgruppen för den filmen) innan vi åkte hit. Och nu är det bara uppsatsångest för hela slanten. Motivationen har aldrig riktigt funnits där när det gäller den här uppsatsen, och det där välbekanta skrivflowet som brukar infinna sig har inte heller dykt upp. Det känns ganska hopplöst med andra ord. Vad ska jag med den här uppsatsen till? Vad ska någon annan med den här uppsatsen till? Men jag tragglar vidare. Skriver en rad här, en finurlig formulering där och en halvsida där. Kanske blir den färdig i tid, kanske inte. Jag är mest trött på att behöva plugga saker som jag inte brinner för. Och teori och metod, det brinner jag inte för. Vem gör det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0