December

November är nog den värsta månaden jag vet. Det är bara 30 dagar av grått, regn, slask, lera, blåst. Och så är det mörkt när man vaknar på morgonen. Det är mörkt nästan hela tiden faktiskt. Mitt humör är väldigt beroende av väder har jag märkt så det kanske inte är så konstigt att jag ogillar november. Det blir inte bättre av att man bor i Växjö, en av Sveriges regnigaste städer, kan jag berätta. Men idag är det december. Och plötsligt är det kallare ute. Nästan så kallt så man börjar hoppas på snö. Och när jag gick hem från biblioteket var vädret så klart att himlen var alldeles rosa. Det är som att vädret har förstått att det är december nu, och så anpassar det sig efter det. Nu ska jag sätta i vinterfodret i jackan, dra ner en mössa över öronen och gå och handla i mörkret. Vad jag ska handla? Glögg, pepparkakor, en adventskalender och en och annan clementin hade jag tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0