Bort från civilisationen

Jag åker ut till landet en sväng. Nu har jag varit i Stockholm i inte ens tre dagar och så åker jag härifrån. Men jag behöver min årliga dos av promenader på grusvägar, smultronplockning (finns det smultron nu?) och kortspel. Jag har haft två väldigt fina dagar här i huvudstaden med två olika Marior. Lunch och promenad i solsken i fredags. Vin, Junibacken, fika, promenad, Djurgårdsbåt och lunch/middag igår. Stockholm är så lätt att trivas i på sommaren. Det verkar tyskarna också tycka. De är överallt. Igår såg vi till exempel en barn- och ungdomskör från Düsseldorf. Jag som fortfarande står kvar med ena benet i Tyskland tycker det är väldigt trevligt att få höra lite tyska mitt i all gräslig Stockholmsdialekt. Sen får ni säga vad ni vill om att tyska är det fulaste språket. Det tycker inte jag.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag vill också ut till ert landställe, det är så mysigt där. Hoppas att du har det bra. Kram

2009-07-12 @ 19:37:30
Postat av: Helena

Jag tycker tyska är jättefint! Vi måste ses någondag! Men nu har du väl åkt från stockholm igen. Jag jobbar denna vecka sen får jag lite semester! Vi ska bl.a till skottland. Men nån dag borde vi kunna klämma in! Kramar

2009-07-14 @ 12:23:06
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: LeejustLee

jaha, känner du två som heter Mario? ;P

2009-08-06 @ 15:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0