Lilla Växjö har blivit kändis

Kom på en rolig sak! Vera skickade ett mail till mig i fredags med den här artikeln. Tyvärr är den på tyska så alla som läser den här bloggen kanske inte kan läsa den men den handlar om Växjö och studentlivet där. Beskrivet i väldigt positiva ordalag, kanske ska tilläggas. Ibland är det knappt så man känner igen sig. Är Växjö verkligen sådär idylliskt? Kanske inte en måndagmorgon när man sitter på föreläsning i "demokratin och dess utmaningar" men annars är ju Växjö en rätt trevlig plats att bo på.
Andra, mindre roliga saker som har hänt den senaste veckan:
- Vi missade våffeldagen (men vi har å andra sidan inget våffeljärn)
- Vi missade Earth Hour (men vi källsorterar typ allt)
- Jag klarade inte tentan i europarätt (precis som väntat alltså)

Annars ska det bli fint väder och upp mot 20 grader i helgen! Och vi ska vara finkulturella och gå på fotoutställning imorgon som det ser ut. Yey!

Kommentarer
Postat av: Annaskruttan

Hoppas du kryat på dig lite efter dagarna som gått :) Tyvärr sket det sig med jobbet jag skulle börjat på, blev tvungen att tacka nej eftersom de jäkla busstiderna inte stämde längre, så jag skulle inte kunnat ta mig hem om kvällarna om jag inte åkt taxi, vilket säger sig självt att det inte funkar varje dag man jobbar! Det är bara att söka vidare.. Tyskland låter för övrigt väldigt speciellt, haha, men det visste vi nog kanske redan. Antar dock att man aldrig slutar förvånas över saker och ting ;)

2009-03-31 @ 19:58:27
URL: http://missupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0