Världens rörigaste blogginlägg

Okej, jag har troligtvis inte svininfluensa eftersom jag fortfarande står på benen. Misstänker att man inte går och skriver en grammatiktenta klockan 8 på morgonen om man har influensa. Och precis det gjorde jag imorse. Jag har min läskiga hosta kvar, i övrigt är jag mest trött. Inte så konstigt kanske. Efter förra helgens minst sagt intensiva resa till Köln har mitt liv bestått av häng i bibblan med grammatikboken Duden (och alla tyska utbytesstudenter är helt förskräckta över att vi har den som kursbok), förberedelse av en presentation om Goethe, två heldagslektioner inklusive presentation om Goethe, lite mer plugg samt en lugn helg helt utan festande och socialt umgänge. Och igår satt jag i biblioteket till klockan kvart över nio på kvällen. Det var precis lika roligt som det låter. Men nu är tentan avklarad och jag kan fokusera på roligare saker. Som c-uppsats och jobbsökning till exempel. Är inte så sugen på att sitta i biblioteket på ett tag men kommer förmodligen vara tillbaka där redan på torsdag. Dock är det betydligt roligare att sitta där när det titt som tätt kommer förbi folk man känner som är minst lika uttråkade. Att få beklaga sig över tentor, inlämningar och böcker gör ju som bekant tillvaron lite lättare. Efter tentan idag har jag hunnit börja med översättningsuppgiften till imorgon samt ett besök hos studievägledaren. Jag är fortfarande inte säker på vad jag vill bli när jag blir stor, men lite klokare blev jag nog. Nu har den där typiska rastlösheten infunnit sig som alltid dyker upp efter en tenta (vad ska jag göra nu när jag inte behöver plugga grammatik 24/7 längre?) och jag tänker inte göra någonting resten av kvällen förutom att laga soppa och titta på Big Bang Theory. Och kanske skriva ett inlägg om Köln om jag orkar.

Kommentarer
Postat av: helena

jaaa skriv om köln snälla du! e nyfiken! har aldrig vart där! gärna bilder åxå! åh just det!tur att du inte har svinis iaf! många kramar

2009-11-25 @ 19:12:40
URL: http://komketchup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0