Utegångsförbud

Nu har jag fått ögondroppar mot min ögoninflammation och ser inte fullt så galen ut som för en vecka sen. Är dock väldigt uttråkad och rastlös efter att ha varit hemma i nästan två veckor och skulle gärna gå ut och festa ikväll. Men icke, här har vi utegångsförbud i en vecka för att slutligen bli av med alla elaka förkylningsbaciller som bara cirkulerar runt hela tiden, och också för att få lite skolarbete gjort. Det är hemtenta- och uppsatstid. Inte så himla party men inte ens studentlivet är festligt jämt. Ikväll blir det ändå lite socialt liv i form av ett firande av vårt program, Internationell administration med språk, som fyller 20 år. Jag ska snart sminka ögonen (säkert det dummaste man kan göra med ögoninflammation), fixa till min bayerska frisyr och ta på mig min rutiga klänning. Sedan blir det gratismiddag och mingel hela kvällen! Och sedan biblioteket hela helgen.


Kommentarer
Postat av: Helena

din bayerska frisyr?? hur ser en sådan ut?

jag sminkade också ögonen när de var trasiga, men sånt får man tåla ibland! ;) hoppas att du får en trevlig helg trots mkt pluggande! Kramar

2009-10-17 @ 15:48:21
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Linnea

Haha, en klassisk bayersk frisyr är nog att ha två flätor som man fäster ihop uppe på huvudet så det ser ut som ett diadem! Jag flätar två lösa flätor och fäster ihop dem lite slarvigt i nacken istället, det var Vera som tyckte det såg bayerskt ut ;) Hoppas du också har en fin helg! Kramar

2009-10-17 @ 17:06:01
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0