Ett litet boktips

Om ni vill läsa en bok som är sådär måttligt intressant i början men som snart griper tag i er så att ni släcker lampan alldeles för sent på kvällarna och blir väldigt osociala i största allmänhet så ska ni köpa, eller låna, "Fördjupade studier i katastroffysik" av Marisha Pessl. Det engelska originalet heter "Special topics in calamity physics". Det är lätt en av de bästa böcker jag har läst. Jag önskade mig den i julklapp förra året efter att ha läst en recension någonstasns och fastnat för den udda titeln men jag tog mig inte tid att läsa den förrän i somras. Kanske att den är aningens mer intressant om man är tjej, men jag tror inte det spelar någon roll. Den är nog lika fängslande oavsett. Och språket är också helt fantastiskt, även i översatt version.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0