Måndagstrött

Trött. I fredags och idag har jag varit själv på den tysktalande supporten=alla tyska samtal och tyska inboxar gånger två. Är lite lätt slut i huvudet nu. Men helgen har varit väldigt bra trots att fredagskvällens planer blev inställda när New Young Pony Club inte kunde ta sig till Stockholm för att ha sin konsert. Stannade hemma istället och somnade innan halv tolv. På lördagen tog vi en sväng ner mot Fridhemsplan i jakt på en klipptid till Johan. Någon sådan fick vi inte men vi var inne på Daglivs och trängdes med halva stan, det var mer folk där än på systemet. Sedan slöade vi bort halva dagen i soffan, jag har börjat titta på Band of Brothers ungefär fem år efter att resten av befolkningen redan har sett den flera gånger om. Kvällen tillbringade jag i Kärrtorp med massor av mat, en flaska vin och trevligt sällskap. Var hemma senare än jag hade tänkt och orkade absolut inte springa innan frukosten på söndagmorgonen som jag hade tänkt. Förstår inte hur jag hade disciplinen att göra det när jag bodde här för fem år sedan? Då var jag ute halv nio på söndagarna ibland och Kungsholmen var nästan helt stilla. Efter den obligatoriska söndagsfrukosten åkte vi hem till Huddinge för att låna en bil så vi kunde bli av med alla våra tomma flyttkartonger och andra grejer. In till stan och så tillbaka ut till Huddinge för att äta söndagsmiddag och hänga lite med familjen. Kvällen avslutades med ännu ett avsnitt Band of Brothers och sedan drömde jag om krig hela natten. Kanske borde lära mig att inte titta på läskiga/våldsamma/krigiska program innan jag somnar.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha! Jag har inte sett mer än första och andra avsnittet av Band of Brothers och jag har ändå hela boxen :P. Du behöver verkligen inte känna dig efter, jag är mer efter än vad du är ;).

Kram!

2010-04-20 @ 16:31:46
URL: http://johannaiwien.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har inte heller sett ett enda avsnitt än ;-) Linnea, du far berätta sen om det lönar sig att börja.

2010-04-21 @ 09:51:39
URL: http://diepusteblume.wordpress.com
Postat av: kajsa

håller med föregående talare, inte heller sett det så en update om det är värt att börja längre fram kan ju vara bra. haha. =)

2010-04-21 @ 23:55:02
URL: http://barakajsa.wordpress.com
Postat av: helena

åh du är tillbaka! va kul! synd att det inte blev nåt av pony club! ditt jobb låter spännande! trivs du? tänk att du får prata tyska hela dagarna! är din tyska bättre än din engelska? Kram

2010-04-25 @ 11:30:21
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Linnea

Helena: Ja mitt jobb är ganska spännande, men svårt! Är egentligen inte alls så tekniskt kunnig men språket väger väl kanske upp ;) När jag skriver är min tyska bättre än min engelska eftersom jag kan så mycket grammatik och så (har glömt all engelsk grammatik) men när jag pratar känns det ändå som att jag har lite mer flyt i engelskan. När jag pratar tyska hörs det nog ganska tydligt att jag inte har det som modersmål, har en svensk brytning har jag fått höra ;) Kramar

2010-04-25 @ 18:35:31
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0