En lat lördag

Efter en fin men kall fredagkväll på Eriksdalsbadet med thaimat ur pappmugg, popcorn, lakritsremmar och fantastisk musik inleddes lördagen med en välbehövlig sovmorgon och en lång helgfrukost (vi har packat upp kaffebryggaren och handlat på det lokala bageriet för första gången). Nu sitter vi här med varsin dator i knät och ska förhoppningsvis ta tag i oss själva och dagen snart. Jag har lyssnat på Robyn på högsta volym men inser att Spotify inte har en chans mot gårdagens spelning. Jag som aldrig har varit särskilt imponerad av Robyn tidigare är helt såld på Body Talk pt. 1 och var väldigt pepp igår. Fint att hon fick spela sist av alla och bli kvällens huvudartist. Folk var som tokiga, med all rätt. Kan bli svårt för kvällens artister att toppa gårdagen men jag tror att dag 2 blir bra ändå, med fler lager kläder och ett glas vin eller fem. Morgondagen bjuder på utflykt till IKEA och inköp av säng. Väldigt mycket vuxenpoäng så jag tror vi skippar ett besök i restaurangen för att fastna helt och hållet i unga-par-som-åker-till-IKEA-på-helgen-och-håller-varandra-i-handen-och-småtjafsar-om-bokhyllor-och-kökslampor-klyschan. Någon måtta får det faktiskt vara.


Kommentarer
Postat av: helena

jag har också lyssnat på robyn på både spotify och youtube, men inget går upp mot konserten! den va verkligen grym! och jag älskar verkligen robyn ju mer jag lyssnar på henne. tack för i fredags, det va roligt att hänga med er! hur va lördagens popaganda? och hur gick det på ikea? Kramar

2010-08-29 @ 17:33:33
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Linnea

Tack själv, det var roligt att träffa dig! :) Lördagen var också bra, Hot Chip gjorde en väldigt bra spelning och Shout Out Louds var också bra, fast jag tycker nog att det var bättre förr. Vi var där ganska sent på lördagen också, vi var hemma och slöade på dagen. Ikea var kaos, som väntat, det var kö till "Småland" och till alla caféer, skohyllan vi skulle ha var slut på lagret och på sängavdelningen var det alldeles för mycket folk :p Kramar

2010-08-30 @ 19:59:37
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0