Från Västermalm till Västertorp

I söndags, på årets hittills varmaste dag, flyttade vi från Kungsholmen till Västertorp. Vi som har varit bortskämda med att ha flera olika matbutiker, systembolaget och Västermalmsgallerian runt hörnet samt knappa 5 minuter med tunnelbanan in till city bor nu i en liten förort från 50-talet där tiden tycks ha stått stilla, 17 minuters resväg från t-centralen. Och jag gillar det! Trots att lägenheten just nu är ett hav av flyttkartonger, trots att vi knappt har några möbler att fylla ut den nya, stora lägenheten med och trots att resvägen till jobbet är längre så gillar jag det. Kungsholmen kommer antagligen alltid att kännas lite som hemma efter mina två boenden där, och kanske kommer jag tillbaka dit en dag när jag är tillräckligt rik för att köpa en 3:a i Fredhäll. Tills dess tänkte jag hänga här i söderförorten ett tag, och gilla det!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Linnea!

Vad roligt med ny lägenhet! Även om själva flytten kanske inte är så rolig... hade ni fått tag på ett förstahandskontrakt? Hur ser lägenheten ut? Stor, luftig, liten, mysig? Själv bor man ju hemma än en gång, fast då mitt rum har blivit kontor får jag bo i källaren som mest använts som förvaringsplats för allehanda grejer ;).

Är allting bra för övrigt?

Kramar!

2010-07-15 @ 17:04:07
URL: http://johannaiwien.blogg.se/
Postat av: helena

vem vet du kanske stannar längre än du tror! västertorp är ju så mysigt så man kan dö lite! tack för senast också, det va väldans trevligt! har nu införskaffat ditt linne för jag tyckte att det va så fint! kram

2010-07-15 @ 17:36:14
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Linnea

Johanna: Hej! Nu är flytten avklarad i alla fall, det är bara städningen kvar och den ska antagligen fixas i helgen :) Ja, det är ett förstahandskontrakt vi har fått, en 2a på ungefär 60 kvm, stor och luftig. Framförallt vardagsrummet är så stort att vi inte riktigt vet hur vi ska kunna fylla ut det haha! Du får komma och hälsa på sen! Blir det någon tripp hit till Stockholm i sommar? Jag har semester igen nästa vecka så det känns väldigt bra, har haft två veckors kaos på jobbet så jag är helt slut nu. Hoppas du trivs på jobbet och med att bo hemma! Kramar



Helena: Ja, Västertorps centrum är så mycket bättre och finare än jag trodde! Nu är ganska många av butikerna semesterstängda men jag gillar verkligen atmosfären här, det känns faktist som att centrumet har fastnat lite i 50-talet :) Tack för senast själv, det var jättekul att ses igen! Och nu kanske vi ses lite oftare när vi bor så nära varandra. Kram!

2010-07-15 @ 19:34:20
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Malin

ah vad kul att du trivs sa bra! bilder bilder bilder hihi. 60 kvm later väldigt stort för mig, sa skönt med en luftig lägenhet :-)

@johanna: er källare var väldigt mysig kommer jag ihag, perfekt för att ligga i soffan och titta pa en film, och fanns det inte ett akvarium med?

2010-07-16 @ 13:11:24
URL: http://diepusteblume.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0