En fin helg

Min favorittid på hela året är när det är vår som precis är på väg att gå över i sommar. När alla träd och buskar precis håller på att explodera i grönska, när alla körsbärsträd är fluffigt rosa och när det är precis lagom varmt på dagen men man fortfarande behöver en kofta eller jacka över axlarna på kvällen. Och man har den där upprymda känslan av att hela sommaren ligger framför en. Allting känns lite lättare när det är ljust på kvällarna och man inte behöver ha halsduk när man går till jobbet på morgonen.  Varje år finns det en särskild tidpunkt när man känner att "nu, nu är det bara en tidsfråga innan det är sommar". I år inföll den i fredags när jag hoppade av tvärbanan i Luma och hela torget var fullt av blommande körsbärsträd och det var lite för varmt för att ha både kofta och jacka över klänningen. Kvällen fortsatte med förfest och Strand, där musiken tyvärr var en besvikelse men det var en fin fredag ändå! Igår var det högsommarvärme i Stockholm, leggings var för varmt att ha på sig och koftan kunde jag ha lämnat hemma. Efter en långfrukost med scones tog vi tunnelbanan västerut i jakt på den perfekta byrån till sovrummet. Någon byrå hittade vi tyvärr inte, och inget soffbord heller (de var antingen för stora eller för små) men jag kom ändå hem med en kofta och en klänning med solrosor på. Vi fortsatte dagen med glass, promenad i solen och lite slöande i Rålambshovsparken. Sedan avslutade vi med middag hemma, mer glass och två filmer på raken. Idag är vädret grått igen och jag är ensam hemma. Planen är att städa badrummet men det är ju lika roligt som det låter så jag sitter framför datorn istället. Imorgon är det måndag igen och jag behöver bara jobba i 7 och en halv dag till innan jag sitter på planet till Berlin!


Kommentarer
Postat av: helena

vet precis hur du menar! så va det i lördags! då planterade jag om typ allt på balkongen och sedan la jag mej på balkonggolvet på en filt och somnade i solen! då vet man att sommaren är här! så härligt! va kul att du ska till berlin! nån särskild grej eller bara skön semester?

såg försent att du föreslog kristi himmelfärd till umgås-helg, men vi kan väl ta det när du kommit tillbaaka från berlin? vill gärna ses! Kramar

2010-05-17 @ 18:22:26
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Linnea

Ja, nu är det ju mer sommar än vår ute! Synd att jag sitter inne på kontoret hela dagarna bara. Hoppas du får vara ute mycket på ditt jobb :) Jag ska till Berlin för att hälsa på några kompisar som bor där, ska bli så skönt att åka iväg lite! Ja, jag vill gärna ses när jag kommer tillbaka, vi får hitta något datum då. Det känns som vi har mycket att uppdatera varandra om! Kramar

2010-05-17 @ 21:45:05
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0