Det är ju bara hår, det växer snart ut igen

Jag som alltid har haft inställningen att det är lite skit samma hur en frisyr blir, eftersom håret ändå växer ut igen, har börjat få sån himla otur när det gäller att klippa håret. Förra hösten var jag gråtfärdig efter mitt frisörbesök och kände mig så himla fånig för att jag brydde mig så mycket om något så trivialt som mitt hår (hösten innan dess gick jag till en frisör som lyckades slå mig i huvudet med hårfönen två gånger, och som inte vågade klippa så mycket som jag sa). Sedan hade jag håret uppsatt i hästsvans eller knut i flera månader innan jag tyckte att min frisyr var så pass vettig att jag kunde ha håret utsläppt. Sedan lät jag håret, och färgen, växa så för en dryg månad sedan var det dags att göra något åt mina stackars trasiga toppar. Jag fick för mig att en page vore en bra idé, vet inte riktigt varför men då tyckte jag att det lät bra. Så jag sa axellångt. Och fick en page som slutade ovanför käklinjen. Nu har håret vuxit en bit men jag vet inte riktigt hur jag kunde få för mig att page var en bra frisyr när jag inte orkar föna in topparna och inte tänker färga håret mörkt. Resultat: jag ser ut som en tönt. Och så är mitt hår både för tjockt och för blankt för att kunna sätta upp på ett vettigt sätt så nu ser jag ut såhär:



Det enda som är bra med den här frisyren är 1) att luggen är så lång att jag inte behöver fixa ögonbrynen 2) att håret förhoppningsvis mår någorlunda bra nu 3) Det är en bra frisyr att ha under en basker

Kommentarer
Postat av: helena

usch va tråkigt det är när det blir så. har också hänt mej flera ggr att frisörerna inte lyssnar på vad man vill ha. så resultatet blir att man inte klipper sig på hur länge som helst. jag tycker iaf att du är jättefin i håret! jättefin lugg och som sagt baskervänligt :) om du vill ha frisörtips så säger jag corinne and friends på östermalm, ganska dyrt där (runt 500-600 för den "sämsta" frisören) men så värt. jag har redan bokat in en ny tid i dec å det är inte likt mej! Kramar

2010-10-12 @ 20:46:47
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Vera

hahahaha det bästa med hela texten är din resultat :D men jag tycker inte riktigt att det stämmer. jag klippte mitt har kort med innan jag började jobba eftersom jag tänkte att jag kanske borde ha nagon slags frisyr för en gangs skull, men det var ju ingen bra idé. har samma problem: orkar inte fixa till det pa morgonen. vilka problem man har!

2010-10-12 @ 21:58:41
Postat av: Johanna

Nähä.. du ser inte ut som en tönt. Du är jättefin i ditt hår! Dessutom är det coolt att vara töntigt ;). Jag har precis köpt en big bang theory t-shirt och tillbringar kvällarna med att se på BBC-dokumentärer.

2010-10-17 @ 19:42:51
Postat av: Linnea

Helena: Tack för tipset! Jag skrev en kommentar på ditt frisyr-inlägg och frågade om du kunde rekommendera Corinne and Friends och eftersom du ska dit igen i december antar jag att du är nöjd ;) Måste verkligen gå till ett bra ställe om/när jag ska klippa håret kort sen!



Vera: Menar du att vi har kort hår nu båda två? Vad ovanligt att vi har liknande frisyrer :p



Johanna: Jag vet att töntigt är coolt, men det beror på vilken sorts töntigt det är. Nu trivs jag inte riktigt med håret och då känner jag mig inte alls cool! Var har du köpt en Big Bang Theory t-shirt förresten?!

2010-10-18 @ 19:12:45
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Anna

Tänkte skicka dig en liten challenge :)

http://missupsidedown.blogg.se/2010/november/utkast-nov-6-2010.html

2010-11-06 @ 02:38:30
URL: http://missupsidedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0