Ännu ett inlägg om hår

Om två veckor ska jag till frisören. Sedan jag klippte av nästan allt mitt hår i maj har jag bara var där för att klippa till det som blivit allt för långt men nu är det dags att klippa det på riktigt igen. Det behövs, kan jag säga. Just nu känns håret alldeles för långt i nacken och över öronen och jag är alldeles för trött på morgonen för att orka fixa med håret mer än någon minut. Det är ju en extremt lättskött frisyr jag har men samtidigt blir det korta nackhåret till världens sömnrufs under natten (händer inte med långt hår, av förklarliga skäl) och luggdelen knycklar till sig. Alltså är det blöta, kamma, föna som gäller varje morgon. Och så lite texturspray på det. Nu funderar jag på om jag skulle vara lite drastisk och klippa av ännu mer hår när jag ändå ska lägga dyra pengar på att klippa mig. Det känns som att det här skulle kunna sluta på samma sätt som när man tatuerar eller piercar sig - att har man väl gjort en tatuering eller piercing så vill man bara fortsätta sen och göra en till, en till och ännu en till. Isåfall skulle jag vara snaggad lagom till jul, och det har jag svårt att tro att jag passar i. Det är ju få som kan bära upp en snaggad frisyr lika bra som Natalie Portman menar jag:


Bild härifrån


Plus med att klippa håret ännu kortare:

- Ännu mer lättskött frisyr
- Behöver använda ännu mindre schampo, spray, mousse = ekonomiskt
- Skulle inte få luggen i ögonen hela tiden när jag springer
- Man skulle till exempel kunna få den här söta frisyren


Bild härifrån


Minus med att klippa håret ännu kortare:

- Skulle ha kortare hår än J (behöver i och för sig inte vara en nackel)
- Skulle inte kunna variera frisyren särskilt mycket eftersom den är så...kort
- Mitt ansikte skulle bli ännu mer exponerat eftersom jag inte ens skulle ha en luggflik att gömma mig bakom. Har insett att ansiktet verkligen syns när man har kort hår, jag är van vid att ha långt hår att gömma mig bakom
- Jag kommer inte att kunna se ut såhär, vilket lite var mitt mål med klippningen från början. Hade även med mig den här bilden till frisören och han blev helt lyrisk


Bild härifrån

Har två veckor på mig att fundera. Kommer att hinna ändra mig fram och tillbaka säkert hundra gånger.

Kommentarer
Postat av: helena

jag tycker att du var modig som klippte av det in the first place! ibland önksar jag mej kort hår med men jag skulle aldrig passa i det å jag e för feg för å prova. men nu när du har tagit första steget förstår jag att det känns mindre drastiskt att klippa av ännu mer. jag tycker att du passade skitbra så som du hade nu senast, som hon i paris. men michelle williams frillan e åxå fin! och det skulle vara såå coolt om du skulle våga snagga dej! och säkert svinskönt såhär på sommaren! hursomhelst så tror jag du är fin i det mesta, du har ett bra ansikte! men oavsett vad det blir så måste du posta det här på bloggen för jag e redan nyfiken! Kram

2011-07-07 @ 15:18:34
URL: http://komketchup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0