På allmän begäran: uppdatering!

Eftersom den här bloggen har väldigt få läsare kanske det inte är jättemånga som har märkt att bloggen har gått i ide de senaste månaderna. Allt det där som jag längtade efter i mitt senaste inlägg har ju slagit in nu när våren (sommaren?) är här sedan en tid tillbaka så man kan ju tycka att jag borde komma med något nytt. Frågan är bara vad jag ska skriva om? När jag kommer hem på dagarna efter att ha jobbat 8 till 5 har jag ganska exakt fyra timmar fritid innan jag ska sova. På dessa fyra timmar ska jag hinna varva ner, fundera ut middag, laga middag, äta middag, diska, eventuellt träna om det är måndag, onsdag eller torsdag samt gärna hålla mig uppdaterad på alla vänner via facebook och bloggar. Trots att mitt jobb knappast kräver någon större hjärnaktivitet så är jag ändå helt slut i huvudet när jag kommer hem och har inte riktigt orken att skriva ihop något vettigt här. Men okej, här är en uppdatering på vad jag vill ska hända i mitt liv just nu:

- Vill göra något motiverande och utvecklande på dagarna. Frågan är bara vad. Kan inte bestämma mig för om jag ska plugga lite till (isåfall vad? och var?) eller om jag ska söka något roligt jobb. För roliga jobb finns det ju massor av har jag hört!
- Vill bli klar med inredningen av lägenheten: gardiner, bokhyllor, tavlor, möbler ska sys/borras upp/ramas in/införskaffas.
- Vill ha semester och åka nånstans där man kan sola, bada, lata sig och leva på fetaost i en vecka. Förslagsvis Grekland.
- Vill bli ännu hurtigare och ännu nyttigare, hur tråkigt det än låter. Kanske inte är så smart att tro att man kan leva på godis, glass och ostbågar en hel helg bara för att man har tränat 4 gånger i veckan som var. Imorgon ska jag springa Vårruset som den tant jag är, sedan kan vi hoppas på att jag orkar fortsätta springa resten av sommaren-hösten.
- Vill samtidigt hänga på uteserveringar/i parker/på bryggor varje ledig stund och dricka öl, eller vin i plastglas. Det här går ju inte riktigt ihop med mitt nyttighetstänk tyvärr.
- Vill ibland bara lämna stressiga, ytliga, tråkiga Stockholm och bosätta mig i någon rolig stad utomlands, typ Berlin. Inbillar mig, eller vet egentligen, att vardagen är lite, lite roligare där. För det mesta i alla fall.

Jahapp, det var den uppdateringen det! I nästa inlägg tänkte jag lägga upp en bild på mitt korta hår för de som inte har Facebook. Spänningen är olidlig! Nu ska jag fundera ut, laga och äta middag. Sen träna.

Kommentarer
Postat av: Berlin-Malin

yeey, uppdatering! :) det var pa tiden hihi. berlin-vardagen är nog inte alltid sa mycket mer spännande än stockholm-vardagen, men det är nog enklare att hitta pa saker pa vardagskvällarna eftersom man kan man göra saker som ga ut och äta, spendera en hel kväll i strandbaren eller ga pa konserter varje vecka utan att bli alltför fattig :)

2011-05-25 @ 12:23:15
URL: http://diepusteblume.wordpress.com
Postat av: Linnea

Nej, egentligen blir väl vardagen likadan oavsett var man bor egentligen, man måste ju gå till jobbet, handla mat och diska även i Berlin ;) Men både i Berlin och München kändes det som att man tog vara på tiden bättre på vardagarna och gjorde saker på kvällarna, här i Stockholm finns det ju knappt en människa som skulle gå ut och dricka cocktails en tisdag! Det kanske är en kulturell skillnad helt enkelt?

2011-05-25 @ 18:50:00
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0