"Äsch, jag har nog bara lagt på mig lite"

Läste en artikel i Metro idag om en tjej som hade vunnit deras körkortstävling och nu får körlektioner och allt betalt. Inga konstigheter så långt men sen läser jag att anledningen till att det inte blev något körkort för hennes del var att hon plötsligt fick barn och var tvungen att prioritera om i ekonomin. Och med plötsligt menade hon att hon åkte in till sjukhuset med magsmärtor och fick veta att hon var gravid i 9:e månaden och att magsmärtorna följaktligen var värkar. Några timmar (?) senare hade hon en bebis. Mina spontana reaktioner på den här artikeln:

- Hur, hur, HUR är det möjligt att vara gravid i 9 månader utan att märka någonting?

- Tänk om jag är gravid och kommer vara det i 9 månader utan att märka någonting! Hjääälp!

- Note to self: Se till att fixa körkortet innan du skaffar barn!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åka till någon liten håla i de Svenska skogarna för en intensivkurs i sommar?

Jaa!

2011-12-03 @ 21:49:09
URL: http://mariasomsagt.se
Postat av: Linnea

Ja, det tycker jag absolut vi ska göra! Undrar om man måste boka typ...nu? Vad tror du?

2011-12-04 @ 12:40:00
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0